Elke IRIS-school heeft een eigen identiteit en een uniek profiel. Op bestuursniveau bundelen zij gezamenlijk hun krachten. ‘Motivatie om te leren’, ‘organisatie van het onderwijs’, ‘leiderschap’ en ‘kansengelijkheid’ zijn de vier thema’s die de komende vijf jaar op de IRIS-scholen centraal staan.
Gemotiveerd leren versterkt het zelfvertrouwen van leerlingen én draagt bij aan de motivatie in latere levensfasen. Bovendien dragen gemotiveerde leerlingen ook sterk bij aan een prettig leerklimaat.
Het strategisch meerjarenbeleid Motivatie om te leren is online als video beschikbaar.
Visie van IRIS
‘Motivatie om te leren’ ondersteunt de bedoeling van onze scholen om jonge mensen uit te dagen in hun ontdekkingstocht naar wie ze zijn, wat ze kunnen en wat ze willen. Wij zien het als onze opdracht dat zij zich ontwikkelen tot zelfbewuste en verantwoordelijke jongvolwassen, voorbereid om hun unieke bijdrage in de samenleving te leveren. We werken hieraan vanuit een christelijke traditie en met een sterke gemeenschapszin, die zorgt voor een veilige sfeer op onze scholen. Op elk van onze scholen doen we dit vanuit ruimte en vertrouwen op een manier die past bij de eigenheid van de school.
Meer informatie over IRIS is te vinden op Stichting IRIS.